Najczęściej Zadawane Pytania


1. General


1.1 Do czego służy ta strona?

www.iban.com oferuje platformę online służącą do walidacji szczegółów płatności, a w szczególności Międzynarodowych Numerów Kont Bankowych.
Oto niektóre z głównych funkcji naszej usługi:

- Weryfikacja poprawności IBAN ( przy użyciu algorytmów cyfr kontrolnych )
- Identyfikacja informacji bankowych na podstawie IBAN
- Identyfikacja kodów BIC na podstawie IBAN
- Weryfikacja poprawności krajowego kodu banku oraz numerów kont
- Kalkulacja IBAN na podstawie krajowego numeru konta oraz kodu banku

1.2 Kto może skorzystać na tej usłudze?

Każda firma, która przetwarza płatności bankowe zarówno krajowe, jak i zagraniczne, doceni wsparcie naszych usług.
Dzięki walidacji szczegółów, takich jak IBAN, zanim płatność zostanie przetworzona, firmy oszczędzają czas i unikają opłat związanych z nieudanymi transakcjami bankowymi.

1.3 Czy ta usługa jest darmowa?

Nasza strona internetowa zawiera darmową wersję demonstracyjną Walidacji oraz Kalkulacji IBAN.
Nie mniej jednak darmowe demo jest ograniczone, aby ustrzec nasze usługi przed nadużyciami.
Po wykorzystaniu limitu darmowych zapytań możesz wykupić nieograniczony plan na naszej stronie licencyjnej

1.4 Dlaczego walidacja IBAN nie działa w przypadku mojego kraju?

Nie wszystkie kraje zintegrowały system IBAN, możliwe, że Twój kraj nie wspiera tego standardu.
Jednakże prosimy nas o tym powiadomić, a będziemy mogli to dokładnie sprawdzić i udzielić ci dodatkowych informacji.

Możesz zobaczyć listę wspieranych państw na stronie Struktura IBAN
1.5 W jakim stopniu można polegać na tej usłudze?

Algorytmy cyfry kontrolnej są niebywale dokładnym narzędziem wykrywającym błędy powstałe na etapie wpisywania oraz weryfikującym integralność numeru IBAN.
Dzięki walidacji wielowarstwowej, na którą między innymi składają się procesy, takie jak wyszukanie kodu bazy danych banku oraz weryfikacja struktury i formatowania, zmniejszamy do minimum ryzyko wystąpienia błędu.
Nasza baza danych kodów bankowych jest skompilowana na podstawie wielu oficjalnych źródeł (banki centralne, instytucje finansowe, organy regulacyjne itp.), które są systematycznie aktualizowane.

2. Techniczne


2.1 Czy posiadacie API?

Tak, zapewniamy dostęp do API w przypadku wszystkich naszych usług.
Możesz znaleźć dokumentację w naszej sekcji deweloperskiej.
2.2 Czy macie funkcję pakietowej/masowej walidacji?

Tak, nasi członkowie mają dostęp do interfesju pakietowych walidacji IBAN.
System przyjmuje listę numerów IBAN i zwraca wyniki w formacie CSV na stronie internetowej lub w formie pliku CSV/Excel do pobrania.

2.3 Czy API bazuje na REST lub SOAP?

W przypadku usługi walidacji IBAN oferujemy punkty końcowe zarówno SOAP, jak i REST.
Prosimy zapoznać się z naszą sekcją deweloperską w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat API.

2.4 Jak wiele zapytań na sekundę jesteśmy w stanie przeprowadzić?

Według przeprowadzonych przez nas testów, nasz system jest w stanie przeporwadzić do 10 zapytań na sekundę bez przeciążeń.
Nie mniej jednak dla większej ilości transakcji (tysięcy walidacji) proponujemy skorzystać z narzędzia pakietowej walidacji IBAN w swoim obszarze klienta.
Narzędzie to zostało zaprojektowane z myślą o przeprowadzaniu pojedynczej transakcji zawierającej olbrzymią ilość numerów przy użyciu stosunkowo niewielkich zasobów.

2.5 Czy korzystając z waszej usługi, możemy uzyskać kod BIC / SWIFT na podstawie numeru IBAN?

Tak, nasza baza danych zawiera kody BIC dla najbardziej wspieranych państw oraz powiązanych z nimi banków.
Nasza API i nasze manualne wyszukiwanie zapewniają te informacje, jeśli jest ona dostępna.

2.6 Czy mogę przetestować usługę przed zakupem?

Tak, możesz poprosić o darmowy okres próbny na naszej Stronie Rejestracyjnej .
Konto próbne jest wyposażone w 100 darmowych zapytać, udostępnionych Tobie w celu przetestowania API oraz interfejsów ręcznych.
Konto próbne straci swoją ważność po upływie jednego miesiąca.


3. Licencjonowanie


3.1 W jaki sposób mogę wykupić dostęp do waszych usług?

Możesz dopasować odpowiedni plan oraz usługę w naszej sekcji zamówień.

3.2 Jakie metody płatności akceptujecie?

Nasz dostawca płatności ( Avangate ) wspiera szeroką gamę metod płatniczych. Możesz zapłacić za pośrednictwem Karty Kredytowej, Przelewu Tradycyjnego, PayPal oraz wielu innych metod.

3.3 Czy jest ktoś, z kim można porozmawiać, aby uzyskać więcej informacji na temat waszych usług?

Tak, nasz dział sprzedaży przyjmuje połączenia od poniedziałku do piątku między godziną 9:00 a 17:00 czasu środkowo europejskiego.

3.4 Czy plany członkowskie wygasają?

Tak, wszystkie nasze plany są objęte członkostwem wygasającym po upływie jednego roku od chwili aktywacji.
Twoje usługi wygasną dokładnie po 12 miesiącach od momentu nabycia planu.

3.5 Czy stracę niewykorzystane zapytania, jeśli moja usługa wygaśnie?

Tak, zapytania są dostępne przez 12 miesięcy od momentu zakupu. Wszystkie zapytania, pozostałe na Twoim koncie, zostaną unieważnione po przekroczeniu daty wygaśnięcia planu.

4. Wsparcie Konta


4.1 Jak mogę skontaktować się z działem obsługi?

Możesz złgosić zapytanie korzystając z Obszaru Klienta.

4.2 Jak szybko dostanę odpowiedź na moje zgłoszenie?

Nasz dział obsługi pracuje od poniedziałku do piątku między godziną 9:00 a 17:00 czasu środkowoeuropejskiego.
W czasie naszych godzin pracy przeważnie udzielamy odpowiedzi w ciągu jednej godziny.

Poza godzinami pracy udzielenie odpowiedzi może potrwać dłużej.

4.3 Czy mogę aktualizować moje dane profilowe?

Tak, w swoim obszarze klienta -> W sekcji Moje Konto, możesz modyfikować szczegóły kontaktowe swojego konta.

4.4 Czy mogę zmienić swoje hasło?

Tak, z łatwością możesz zmienić swoje hasło, korzystając z Obszaru Klienta -> w sekcji Moje Konto.

4.5 Czy mogę zmienić swoją nazwę użytkownika?

Nie, twoja nazwa użytkownika nie może zostać zmieniona.